top of page

Natuurherstelwet maakt behoud van stadsgroen verplicht

  • annerikevdw
  • 5 dagen geleden
  • 1 minuten om te lezen

Bijgewerkt op: 21 uur geleden

Gemeenten krijgen meer verantwoordelijkheid voor groen en bomen, maar veel uitvoeringsvragen zijn nog onbeantwoord.



De Europese Natuurherstelwet geeft gemeenten een stevigere basis om stedelijk groen te beschermen en uit te breiden. Waar vergroening voorheen vaak afhankelijk was van lokale ambities, legt de wet nu concrete verplichtingen op. De situatie in 2024 geldt daarbij als referentiepunt: tot 2030 mag het areaal stedelijk groen en de boomkroonbedekking niet onder dat niveau uitkomen. Vanaf 2031 moeten beide juist aantoonbaar groeien.


Lees het volledige artikel op de site van Stad + Groen: Natuurherstelwet maakt behoud van stadsgroen verplicht

 
 
 

Opmerkingen


bottom of page